Publicitatea online va fi monitorizată de Protecția Consumatorului
Orice formă de publicitate va fi monitorizată de un departament special al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Reprezentanții ANPC vor avea în vedere și publicitatea online, tot mai utilizată de către companii. Până acum, publicitatea a fost doar un domeniu adiacent al activității ANPC, în verificarea conformității comportamentului companiilor cu legislația specifică protecției consumatorului.
CORELARE CU ACTIVITATEA DE CONTROL. Președintele Marcel Bogdan Pandelică a anunțat la Conferința “2+1 GRATIS: Publicitatea înșelătoare”, organizată ieri de Wolters Kluwer România în parteneriat cu societatea de avocați Grecu & Asociații, că a înființat un departament special destinat să monitorizeze publicitatea care este făcută de către companii în orice mediu. “Am creat în cadrul Autorității o structură care se va ocupa cu scanarea a tot ceea ce înseamnă publicitate, la raft, pliante, audio-vizual și chiar publicitatea online”, a spus președintele ANPC. Potrivit acestuia, “echipa formată din 5 persoane își va corela activitatea cu Direcția Supraveghere și Control”. Marcel Bogdan Pandelică a mai precizat la conferința Wolters Kluwer România că instituția pe care o conduce, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice și Consiliul Concurenței au format un grup de lucru care va aborda problematica publicității, pentru a integra diferite perspective rezultate din activitatea fiecăreia dintre instituțiile menționate.