Comunicarea Judiciara eficienta… in 10 pasi practici

Wkro/ October 3, 2014/ Articole

Articol preluat de pe situl www.castigaprocese.ro. Autor: Adrian Neacsu

E timpul potrivit sa recunosc. Mai mult decat sa scriu o carte, de succes sau nu, atunci cand am lucrat la Convinge Judecatorul – tehnica si arta convingerii instantei mi-am dorit sa pun bazele unei metode. Este o metoda de comunicare judiciara, adica a relationarii complexe avocat – instanta ce are loc in cadrul procesului de solutionare a litigiilor. Este o metoda pentru ca analizez in mod sistematic procedeele, tehnicile, regulile si principiile pentru practicarea unei comunicari judiciare eficiente.

Convinge Judecatorul

Cartea mea reprezinta o introducere accesibila, sper ca si agreabila, pentru o abordare complet necunoscuta in Romania si care la prima vedere poate descumpani. Este abordarea de tip legal writing, procedeul educational cel mai respectat in tarile de drept anglo-saxon pentru formarea profesionistilor in drept. Tocmai de aceea, abordarea autorului familiara, directa, la un per tu este in realitate promisiunea unei activitati cvasi – didactice.

Capacitatea cartii mele de a crea revelatii profesionale este uneori coplesitoare. Mesajele pe care le primesc, din care o mica parte le puteti vedea sub forma testimonialelor, imi confirma, daca mai era nevoie, ca metoda comunicarii judiciare este necesara. In Romania, formarea practica a profesionistilor in drept se face pe holurile instantelor, iar avocatii intra in profesie fara kit-ul de supravietuire la ei.

Ca orice metoda, comunicarea judiciara pe care o propun are reguli, tehnici si instrumente specifice. Valorile ei fundamentale sunt pragmatismul, realismul, minimalismul, eficienta si dezambiguizarea. Dar haideti sa dam un exemplu, pentru a nu teoretiza acolo unde putem ilustra.

Scopul final al avocatului litigator este convingerea judecatorului. Ne dorim sa-l convingem de dreptatea noastra, sa ne dea castig de cauza. E pragmatic si eficient sa gandim astfel si mai ales sa ne adecvam intregul comportament judiciar acestui scop. Pentru a reusi persuasiunea judecatorului  trebuie sa stim ce asteapta de la noi acesta.

Prima conditie, necesara dar nu suficienta, pentru a convinge judecatorul este ca el sa inteleaga exact ceea ce ii cerem sa faca. Daca nu intelege repede, complet si corect solicitarea noastra, comunicarea este bruiata iar raspunsul juridic al instantei poate fi unul aleatoriu. Aceasta e regula: judecatorul trebuie sa inteleaga cererea noastra.

Solicitarea ta trebuie sa fie foarte clara, evidenta. Pretentia ta trebuie sa fie explicata simplu si cat mai precis. Frazele trebuie sa fie cat mai scurte, iar toate cuvintele de prisos trebuie eliminate. Propozitiile simple nu trebuie sa aiba mai mult de 25 de cuvinte, iar frazele mai mult de 75 de cuvinte. Aceasta e tehnica folosita. Caracterul vag al cererii tale este principalul dusman in calea succesului tau. Repeta pana totul devine clar si usor de comunicat. Exista un test simplu pe care il poti face pentru a verifica acuitatea propriei intelegeri. TESTUL PROPOZITIEI SAU AL FRAZEI. Daca nu-ti poti sintetiza solicitarea juridica intr-o singura propozitie, mai mult ca sigur ca tu insuti nu stii exact ceea ce ii ceri instantei. Atunci cand comunici instantei ai grija sa scoti in evidenta solicitarea propriu-zisa. Incepe cu concluzia daca e posibil, scoate in evidenta argumentele si da-i posibilitatea sa aiba un prim contact reusit vizual. Acesta e instrumentul.

Imi voi prezenta metoda comunicarii judiciare in mod sistematic in cadrul cursurilor organizate sub egida Institutului de Drept Practic, al carui fondator sunt. Primul eveniment a fost deja anuntat si va avea loc Sambata, 11 octombrie 2014 sub titlul Convinge judecatorul… in 10 pasi practici. Va invit sa facem impreuna primii pasi pentru o comunicare judiciara profesionista, pragmatica si eficienta.

Share this Post

About wkro

WOLTERS KLUWER ROMÂNIA este parte a grupului multinaţional Wolters Kluwer, cunoscut pe piaţa internaţională ca unul dintre cei mai mari furnizori de informație specializată, produse şi servicii dedicate profesioniştilor.