Cum devii antreprenor? 6 pasi spre succes

Ai o idee. Ideea ta rezolva o problema. Problema pe care o rezolva ideea ta este una reala, acuta. Numarul celor care au aceasta problema este suficient de mare cat sa merite efortul de a gasi o solutie.

Crezi cu pasiune ca ideea ta este solutia potrivita. Ce pret va plati cineva pentru a rezolva problema sa folosind solutia ta? Si cum vei pastra legatura ca sa afli daca îi este intr-adevar utila? In cat timp veniturile obtinute vor acoperi toate costurile pentru a produce, a multiplica si a vinde ceea ce tu crezi ca este solutia potrivita? Mai ramane si profitul asteptat de cei care au investit in ideea ta, daca nu ai suficienti bani sa o pui singur in aplicare? Apropo, in cat timp poate altcineva sa copieze ideea ta daca are suficiente resurse si cunostinte tehnice sa faca aceasta? Sau ideea ta este unica si nu poate fi replicata cu usurinta? Cu ce este diferita ideea ta de toate celelalte idei?

Sa recapitulam. Ai o problema. Daca nu stii sigur ca ideea ta rezolva o problema acuta a unui numar suficient de mare de clienti care sa plateasca pretul potrivit pentru ideea ta si salariile celor care se ocupa de designul, productia, depozitarea (stocarea) si vanzarea solutiei bazate pe ideea ta, ai o mare problema. Dar trebuie sa experimentezi ca sa fii sigur. Si ca sa experimentezi ai nevoie de curajul de a crea ceva nou. Si nu poti inova fara ajutorul unei echipe.

Ai o echipa, asadar. Si fiecare dintre colegii tai are cel putin o alta idee decat ideea ta, despre cum trebuie rezolvata problema acuta la care voi ati gasit solutia potrivita. La un moment dat, numarul ideilor sau al solutiilor devine mare. Atat de mare este numarul lor incat problema clientului devine foarte mica. Te poti rataci in labirintul ideilor, solutiilor si discutiilor despre ce este de facut ca problema sa dispara. Odata cu problema ar putea sa dispara si clientii vostri. Acest drum nu duce nicaieri. Intoarce-te la punctul de la care te-ai ratacit.

Reformuleaza ideea ta, in sase pasi simpli. (1) Ai identificat un numar suficient de mare de persoane care (2) au o problema acuta iar (3) impreuna cu echipa ta reusesti sa rezolvi aceasta problema cu (4) ideile pe care le aveti si resursele pe care le mobilizati impreuna, (5) oferind o solutie valoroasa la un cost rezonabil pentru toate partile implicate: clienti, angajati, furnizori, investitori. (6) Intr-un mod unic. Diferit.

Ai avut o idee. Acum ai succes. Vrei sa experimentezi, sa testezi, sa cauti dovezi si sa generezi alte idei, sa primesti raspunsuri de la oameni care au probleme mari de rezolvat. Urci si cobori. Totul este in schimbare, pe repede inainte.

Devii antreprenor.

Deodata, te ocupi cu gasirea problemelor care merita efortul de a dezvolta solutii pentru ele.

Sunt curios, ce ai hotarat sa faci in urmatoarele 5 zile ca sa gasesti cea mai buna problema la solutia care te framanta?

Te asteptam la #inspiringentrepreneurship. Rezerva-ti un loc acum de aici.