Clarifica asteptarile relatiei profesionale: 10 intrebari puternice
Dan Stoica, Director General, Wolters Kluwer Romania
Intr-un sondaj recent adresat avocatilor, cele mai multe raspunsuri primite la intrebarea ”Cum masori succesul tau profesional” indica satisfactia clientului ca unitate de masura. ”Numarul de clienti multumiti de serviciile noastre” este cel mai frecvent etalon folosit in evaluarea succesului profesional.
Dificultatea principala este ca, pentru multi avocati, cea mai mare parte a timpului este alocat rezolvarii cazurilor si dosarelor, folosind expertiza profesionala. De multe ori nu mai ramane timp pentru verificarea asteptarilor si nivelului de satisfactie al clientului. Impactul acestei omisiuni poate fi devastator: clientul si avocatul au de multe ori pareri diferite asupra a ceea ce inseamna rezolvarea cu succes a unui caz.
Primul pas spre clarificare este discutia deschisa despre asteptarile partilor chiar la inceput, in momentul definirii relatiei contractuale. Gandeste-te chiar acum la un caz in curs de solutionare. Ai raspuns clientului tau cel putin la aceste intrebari:
Cum si cand voi fi facturat pentru serviciile de consultanta?
Cine va lucra la cazul meu?
Cat timp va lua rezolvarea cazului sau a problemei mele juridice?
Care sunt posibilele rezultate si optiuni?
Cat de des te pot contacta pentru fi la curent cu cazul meu?
Cum pot lua legatura cu tine pentru a discuta evolutia cazului?
Cat de repede vei raspunde la telefon si email?
Pe cine pot contacta daca nu esti disponibil?
Mai mult, sunt aceste raspunsuri documentate contractual?
Sunt ele intelese de catre client?
Definirea clara a relatiei profesionale este principalul ingredient al increderii. Iar increderea face diferenta in decizia clientului de a reveni cu o noua solicitare de servicii.
50.000 mii de utilizatori ai solutiilor Sintact au astazi incredere in echipa Wolters Kluwer Romania. Echipa noastra are o experienta indelungata in furnizarea de servicii pentru profesionisti. Impreuna cu partenerii nostri, pregatim o serie de seminarii destinate avocatilor despre instrumente si tehnici de vanzare specifice profesiei. Pofesionisti din domeniul vanzarii si publicitatii vor demonstra aplicarea unor tehnici din domeniul vanzarilor, intr-un proiect conceput special pentru avocati si consultanti de afaceri. Daca esti interesat sa participi la atelierele practice de vanzari pentru avocati, apasa aici.