Din 27 iulie 2012, persoanele fizice si juridice pot opta pentru facturarea electronica
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 509/24.07.2012, a fost publicata Legea nr. 148/2012 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice.
Legea creeaza un cadru legal in domeniul fiscal pentru facturarea electronica si pentru arhivarea electronica a facturilor si stabileste reguli privind asigurarea securitatii emiterii si transmiterii facturilor in forma electronica.
Principalele reglementari ale Legii nr. 148/2012 se refera la:
– Conditiile ce trebuie indeplinite de catre persoanele care care emit facturi in forma electronica
– Modalitatile de transmitere a facturilor
– Posibilitatea de furnizare a serviciilor de emitere, transmitere si arhivare a facturilor in forma electronica
– Chitanta in forma electronica
– Regimul documentelor in forma electronica aferente tranzactiilor inregistrate prin intermediul caselor de marcat si terminalelor automate bancare
Aceste dispozitii se completeaza cu:
– dispozitiile legale privind incheierea, validitatea si efectele actelor juridice
– prevederile Legii nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
– prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
– prevederile Legii nr. 451/2004 privind marca temporala
– prevederile Legii nr. 571/2003 (Codul Fiscal), cu modificarile si completarile ulterioare.
Facturarea electronica diminueaza costurile legate de facturare, de arhivarea documentelor, creste eficienta activitatilor comerciale si reduce numarul de erori in fluxul documentelor fiscale.