Modificari aduse de Noul Cod Rutier

Admin/ January 4, 2013/ Stiri

Noul Cod Rutier a intrat in vigoare la 1 ianuarie si aduce o serie de modificari importante de care biciclistii si motociclistii trebuie sa tina seama in cel mai scurt timp.

biciclete, motociclete

Una dintre cele mai importante schimbari vizeaza biciclistii, care vor fi obligati sa nu se amestece in trafic.

Astfel, daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectiva. Altfel, biciclistii vor primi amenzi.

Nu respecti biciclistii, ai incurcat-o

Soferii vor trebui sa fie mult mai atenti, deoarece Codul Rutier va mai include in categoria contraventiilor care vor fi sanctionate cu amenzi din clasa a III-a (de la 6 la 8 puncte, plus amenda) si „nerespectarea  normelor privind circulatia bicicletelor”.

De asemenea, se impune obligativitatea detinerii unui permis pentru mopede, scutere, ATV-uri, vehicule a caror viteza maxima nu depaseste 45 km/h, iar capacitatea cilindrica nu este mai mare de 50 de centimetri cubi. Aceasta modificare vizeaza cu precadere acele autoturisme de marimea unui Tico si care poarta denumirea generica MC 1 si MC 2.

Producatorul francez a venit cu o idee inovatoare: a redus puterea motorului la 4 kilowati, adica 5,4 cai putere, obtinandu-se astfel omologarea la categoria motociclu, subcategoria L6e „cvadriciclu usor. Astfel, puteai conduce masina chiar daca nu aveai 18 ani sau cand, consumai alcool. In acest caz, politia nu avea ce sa-ti retina, deoarece vechea lege nu te obliga sa ai carnet de conducere pentru masini de tipul MC 1, care insa puteau atinge 70 kilometri pe ora.

Motocicletele puternice, doar dupa 24 de ani

Noile reglementari rutiere stabilesc ca prelungirea valabilitatii administrative a permisului de conducere este conditionata de efectuarea verificarii medicale corespunzatoare categoriilor de permis detinute. Pana acum, la reinnoirea unui permis auto expirat, nu se impunea efectuarea examinarii medicale.

Mai mult decat atat, legea precizeaza clar ca eliberarea permiselor de conducere cu o noua valabilitate administrativa se realizeaza  fara sustinerea unui nou examen. O alta modificare se refera la dobandirea permisului. Astfel, pentru obtinerea permisului pentru categoria A, candidatul trebuie sa indeplineasca inclusiv una dintre urmatoarele doua conditii: sa aiba cel putin 24 de ani si sa aiba cel putin 20 de ani si doi ani de experienta pe o motocicleta din categoria A2. Varsta minima pentru categoria A2 este de 18 ani. Varsta minima pentru categoria A1 este de 16 ani. In categoria A2 intra motocicletele cu puterea maxima de 25-35 kW, cu capacitatea cilindrica de cel putin 400 cm3.

Sursa

Share this Post

5 Comments

  1. E inacceptabil ca sub sigla Wolters Kluwer, a carui produse juridice le folosesc si le apreciez (ex. Sintact 3.0) sa se colporteze asemenea aberatii ca articolul de mai sus, chiar daca e o prelunare din habarnista presa generalista. De fapt nu exista ABSOLUT NICIO MODIFICARE cu privire la biciclisti, si modificarile nu au intrat in vigoare la 1 ianuarie, ci vor intra in vigoare in 19 ianuarie… av.Radu Mititean, presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)

  2. Vă mulţumim pentru atenţionare.

    Modificările se vor aplica din 19 ianuarie 2013, fapt pe care l-am specificat in articolul postat astazi.

    În ceea ce priveşte biciliştii, intr-adevar nu s-a schimbat nimic. A fost modificat doar textul vechii reglementări, în sensul că s-au exclus mopedele, dar pentru biciclişti nu există nicio implicaţie. 🙂

    Vechea reglementare:
    (3)Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea, precum şi mopedele vor fi conduse numai pe pista respectivă.

    Noua reglementare:
    (3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă.”

    Ne asumăm responsabilitatea pentru neverificarea informaţiilor preluate. Este şi pentru noi o surpriză faptul că un articol preluat dintr-o sursa notabila poate conţine asemenea date eronate. 🙁

  3. chestia cu biciclistii mi se pare exagerata… Chiar daca au inceput sa apara piste pentru biciclisti, am vazut ca multa lume le utilizeaza ca trotuare…. cel putin in Iasi.

  4. @andrea auto, iti dau dreptate. S-au facut piste pentru biciclisti, dar nu s-a tinut cont de niciun standard; daca nu esti atent la diferentele de nivel ajungi sa faci mountain biking. Va fi interesant si modul in care se vor aplica normele privind circulatia pe strazi a biciclistilor, in sensul ca, pe langa faptul ca oamenii le folosesc drept trotuare, unii le folosesc si drept parcari. De nevoie treci putin si pe strada si daca ai atunci ghinionul sa treaca politia pe langa tine…
    Iar ca bonus, o forma de protest unica:
    http://www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ

  5. da ar fi interesant…;))

Comments are closed.